22 July 2020

预防新冠病毒小提升

执行日期:2020年7月23日

随着媒体开始流传有佩戴隔离手环人士外出的消息,圣美嘉华小将提升现有的防疫措施,以进一步保护我们的孩子和老师们的安全。

所有教师除了独处或进食时间,其他时间将佩戴口罩。若因为授课而需要摘除口罩,教师则需要与学生保持至少1米的安全距离。

所有值日教师和到校家长,请密切留意身边是否有佩戴手环的人士。若有遇见,请保持距离并劝告他尽快离开人群。

请所有家长将孩子的名字和班级写在一张A4纸上,在放学时候,不必聚集在学校门口,只需高举孩子名字,老师将通知孩子前来。这样也避免家长聚集,也保护值日老师的安全。

这小提升带来的不便,还请家长们谅解合作。谢谢。

Naik Taraf Operasi Pencegahan SMAA

Tarikh dilaksana: 23/7/2020

Dengan beberapa berita dari media yang mengatakan ada segelintir rakyat yang memakai gelang kuarantin, wajib dikuarantin tetapi masih keluar dari kawasan rumah, maka pihak sekolah perlukan kerjasama semua dalam perubahan berikut:

1. Pemakaian pelitup muka pada setiap masa melainkan bersendirian. Jika perlu ditanggalkan kerana keperluan penyampaian PdPc, sila pastikan jarak cikgu dengan murid adalah sekurang-kurangnya 1 meter. 2 meter lebih baik.

2. Jika perlukan pembesar suara, sila dapatkan khidmat Pn. Suraini. Ada 2 unit pembesar suara di Bilik Guru dan 1 unit lagi di Bilik PLC. Kawalan pembesar suara ikut keadaan semasa. Keselamatan alat perlu dijaga.

3. Semua guru bertugas pada awal pagi dan semasa bersurai juga diingatkan untuk turut memerhatikan pelawat / ibubapa yang datang menjemput anak tidak tergolong kepada mereka yang perlu dikuarantinkan. Jika dijumpai, sila jarakkan diri dan nasihati mereka untuk beredar dari kawasan sekolah. Guru bertugas dinasihati supaya mengekalkan jarak dengan ibubapa semasa sekolah bersurai. 

4. Semua guru kelas, sila sampaikan info berikut kepada kumpulan ibubapa: tuliskan nama dan kelas anak pada sehelai kertas A4 untuk dibacakan oleh guru kelas. Ini membolehkan nama murid terus dibaca guru bertugas. Ini juga akan dapat jarakkan guru petugas dengan ibubapa. 

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment